Thursday, April 3, 2014

Proloog ehk seiklused teel Germaaniasse


Siiamaani ma ei teadnud, et Läti on tegelikult hästi nunnu riik. Kusjuures hetkel jääb selgusetuks, kust säärane mulje pärineb. Aga pärast beebiroosa fekaekspressi nägemist Riia lähistel ei jää kahtlusteks enam ruumi.

Pluss kõik need mereäärsed männimetsad. Soovitan kaaluda krundi soetamist, ma tean mõnda, mis on müügis.


Järgmine rubriik: Vilnius

Kas teadsite, et Vilniuse bussijaamast üle tee maksab ööbimine vaid 18 euri? Reklaam "bed only 18 €" paneb muidugi mõtlema, et võib-olla on tingimused spartalikud.

Ja selles klubases saab endale normid lihased ehitada.



Nummisid tänavaid leidub ka Läti naaberriigis.



Ja nüüd kohustuslik pilt: mina ja Vilniuse bussijaam




Warszawa ja tema suurepärased pargid

Warszawas seiklesin koos oma üliägeda poola sõpsi ja tema sama ägeda just Erasmuselt tulnud õega tervelt kaks päeva. Mulle oli korraldatud vaimustav Warzawatuur, mille käigus külastasime paljusid vaatamisväärsusi (kõige tähtsam nendest on muidugi nõukogude sõprade kingitud kultuuri ja teaduse palee), mitut parki, kuhu oleks võinud lõõgastuma jäädagi, nähtamatut näitust (see on analoogiline Tallinnas olnud näitusega, kus pimedad giidid juhatavad sind läbi erinevate kottpimedate ruumide) ja kõige parema kuuma šokolaadiga kohvikut (http://wedelpijalnie.pl/pl).

Aga aitab jutust, läheme piltide juurde.


Tähtis kunstpalm Warszawa lipu värvides trammiga



Uued trammid on nii fäänsid, et pakuvad isegi kinnihoidmiskohta erinevatele maitsetele.



Robotmees



Tuttav lind



Orava suur saak



Romantiline Chopin



Tädid Chopini lähistel varju otsimas



Muudab kuninglikku parki veel kuninglikumaks



Kenim metroojaam



Pałac Kultury i Nauki vari


Ja oleks ma varem teadnud, et just neil päevil esineb siin vaimustav Rodriguez...



Ukse ees seisid veokitel hiiglaslikud kaatrid



Ja loodetavasti võidan ma kunagi sellise


 Nojah, kui tahate parke näha, siis tuleb sammud Poola poole seada. Seni tasub uskuda, et nad on kõige suurepärasemad, vähemalt nende parkide seas, mida mina olen juhtunud nägema.


Ja Berliin, mu lemmik

Buss suvatses Varssavisse jõuda neljatunnise hilinemisega. Pärast tunnipikkust õues külmetamist otsustasin aega sisustada paremini ja leidsin endale uue saksa keelt rääkiva poola sõbra. Ta õpib Humboldt Universitätis ja elab ilusas WGs ühes Berliini rohelistest linnajagudest. Hommikul Berliini jõudes kasutasin ära tema lahkust: uudistasin Saksamaa duširuume, sõin maitsvat mingisuguste idudega poola leiba ja jõin ananassiteed. Edasi liikusin Kanali äärde, mis kuuldavasti pidi ilus olema.


Stiilinäide:



Aina ilusamaks läks, kui avatud sai 


ja väljusid


Siis jalutasin veel mööda Berliini hipirajoone ja sõitsin oma päevapiletiga poolillegaalselt (ostsin iseenesest mõistetavalt sooduspileti, kuigi mu uus sõber teavitas mind, et mingil põhjusel ei saa üliõpilased soodustust) kaugematesse linnaosadesse. Oli huvitav, kuni läks pimedaks ja otsustasin ZOBi minna. Sõitsin liiniga Ring Westkreutzi (seal olen juba püsikunde) ja suundusin läbi arusaamatu liikluskorraldusega ala bussijaama. Tee peal kohtasin veel üht tüüpi Kolumbiast, kes saabus just vaheajalt. Ma ei olnud esimene eestlane, keda ta kohtas. Eestlased jõuavad ka igale poole.


Viimane vaatus

Ja siis sai bussiga sõita praamile!! Kuulasin just raadiot nimega Bayern 3, mis mängib igaühe "Lieblingsmix im Radio't" (võite ise järgi kuulata: http://mediathek-audio.br.de/index.html?playeronly=true&channelId=b3). Diktor oli erutatud, sest lõunatuuled olid terve Bayerni täis toonud Sahara tolmu. Aga plusspoolelt: vaatamisväärsused pidid tolmuse taeva taustal piltidel eriti kenad välja nägema. Ma ei ole päris kindel, kas just selles kohas Sahara tolm vaadet Alpidele varjab, aga seal kohas, kus ta seda tegi, nägi pilt täitsa sarnane välja. Ehk praam Sahara tolmu taustal:



Ja lõpuks ometi (nagu siin armastatakse öelda: voila!) Konstanz!


Jällenägemiseni!







1 comment:

  1. vaimustav!
    a ma sellest küll aru ei saanud, et kuidas sa jõudsid Berliinist praamiga Konstanzi. Kahtlane värk noh! ;)

    ReplyDelete